۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۵

«طبيعت ۳۶۰ درجه» نقش یک سد در آلودگی کارون را بررسی می‌کند

«طبيعت ۳۶۰ درجه» نقش یک سد در آلودگی کارون را بررسی می‌کند

برنامه «طبیعت ۳۶۰ درجه»‌ که امشب ۱۸ مرداد از شبکه دو روی آنتن می رود با دعوت از مسئولان نقش سد گتوند در آلودگی رودخانه كارون را بررسی می‌ كند.

پرهام دیباج تهیه‌كننده برنامه «طبیعت ۳۶۰ درجه» درباره برنامه ای که امروز یکشنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۹:۱۰ روی آنتن شبکه دو سیما می رود به خبرنگار مهر گفت: بحران آب به یكی از چالش های مهم دنیا تبدیل شده تا جایی که برخی حتی به فکر شیرین کردن آب دریاها نیز افتاده‌اند، ‌این در حالی است كه رودخانه كارون به عنوان شاهرگ حیاتی آب كشور ما سرنوشت خوبی ندارد و میزان آلودگی آن تا حدی افزایش یافته كه كشاورزی و اكوسیستم منطقه را نیز با بحران جدی مواجه كرده است.

این تهیه كننده گفت: «طبیعت ۳۶۰» درجه امشب با دعوت از داریوش محجوب مدیر مطالعات سد گتوند و مسعود اسدی دبیر اجرایی خانه كشاورز خوزستان نقش سد گتوند در آلودگی رودخانه كارون را بررسی می‌ كند.

دیباج با اشاره به بخش معرفی پارک ملی «بمو» عنوان کرد: پارک ملی «بمو» یکی از پارک های ملی حفاظت شده کشور است که در ۳۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. وسعت این پارک حدود ۴۸ هزار هکتار بوده و در حال حاضر به 35 هزار هکتار رسیده است. همچنین این پارک از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از زیستگاه‌های پلنگ ایرانی معرفی شده است.

«طبیعت ۳۶۰ درجه» كاری از گروه نهادهای اجتماعی شبكه دو است كه یكشنبه هر هفته ساعت ۱۹:۱۰ با تهیه كنندگی و اجرای پرهام دیباج پخش می‌شود و می‌كوشد مسائل مبتلابه محیط زیست ایران را بررسی كند.

کد خبر 2878335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha